Vozači će zbog novih pravila napuštati BiH
Nova pravila značila bi, pored ostalog, uzimanje otiska prstiju, te fotografisanje lica. Dakle, dodatno čekanje uz ionako velike gužve. Uz to, predviđen je i maksimalno dozvoljeni boravak na prostoru Unije od 180 dana, sa čime su već suočeni profesionalni vozači iz Bosne i Hercegovine.
Primjena novih pravila za putovanja u države Šengenskog prostora zasnovana je na skeniranju biometrijskih pasoša bez unošenja pečata i treba omogućiti jednostavniju provjeru na graničnim prelazima. Ista pravila važiće i na BiH najbližim granicama EU-a, sa susjednom Hrvatskom.
Ono što bi građanima trebalo olakšati putovanje - neće profesionalnim vozačima iz BiH, kojima je boravak u Uniji već limitiran. Kasne isporuke, a cijena transporta se povećava.
„Promjena pravila nisu prolongirana, ona se primjenjuju od dana kada smo mi dobili, uslovno rečeno, bezvizni režim sa EU. Sa ovim pravilima, kada su potpisana, nije se vodilo računa da se iz sporazuma izuzme kabinsko osoblje motornih vozila. U čemu je razlika u odnosu na druge države? BiH svoj transport bazira na 93 posto drumskog prevoza“, ističe Velibor Peulić, koordinator Konzorcijuma Logistika BiH.
Zbog velikih kazni koje profesionalni vozači iz BiH plaćaju zbog kršenja pravila - sve više ih se odlučuje napustiti BiH.
„Evropi nedostaje 3 miliona vozača do 2030. godine. Zabilježili smo slučaj, i ne jedan - kada se kažnjava naš vozač, njemu se ponudi da radi u zemlji gdje mu je izrečena kazna i da će mu to biti oprošteno. Najugroženiji dio je sjeverozapad BiH jer je USK najveći broj kazni platio u ovoj godini“, precizira Peulić.
Ograničenje boravka profesionalnim vozačima na šest mjeseci neodrživo je i za razvijenije privrede od BiH, koja 70 posto izvozi na tržište EU. Zbog toga predstavnici transportnih kompanija traže od bh. vlasti upućivanje zahtjeva za ukidanje restrikcija. U suprotnom, upozoravaju, cestovnom transportu prijeti obustava, a privredi kolaps.