Home » Autopress
Zakerberg: “Mobiteli uskoro neće postojati i niko ih neće koristit”
"Biće to kao što se desilo sa računarima", rekao je. Nije prošlo ni dvadeset godina otkako su pametni telefoni postali svakodnevica, ali i zavisnost. Međutim, direktor Mete, Mark Zakerberg, predviđa da će ih ljudi uskoro zamijeniti novom "igračkom" koja će preuzeti njihovu ulogu.
"Doći će trenutak kada će vaš pametni telefon većinu vremena ostajati u džepu. Mislim da će se to desiti tokom 30-ih godina ovog vijeka", rekao je u intervjuu za portal "Verge".
Prema njegovim riječima, novi tehnološki čudo za mase biće takozvane pametne naočare. Meta (koja nije jedina) razvija pametne naočare koje će moći da fotografišu, snimaju, puštaju muziku i video zapise, primaju i otvaraju mejlove i poruke, prevode u realnom vremenu ono što vidimo, prikazuju rute i pravce do željenih lokacija u vidnom polju korisnika, prikazuju proširenu i virtuelnu stvarnost, pružaju informacije o objektima koje posmatramo, mJere srčani puls, krvni pritisak… i, naravno, biće povezane sa vJeštačkom inteligencijom, što će dodatno proširiti mogućnosti njihove primJene.
Ako mislite da će za sve to biti potrebna neka svemirska kaciga ili glomazne naočare za virtuelnu stvarnost, grIJešite. Prema Zakerbergovim najavama, to će biti naizgled potpuno obične naočare, nalik sunčanim naočarima.
"Dogodiće se isto što i sa računarima", kaže Zakerbergm i dodaje: "Svi ih imamo kod kuće, ali uglavnom koristimo mobilne telefone. Slično bi se, kako predviđa, moglo dogoditi sa pametnim telefonima u narednim godinama". Za masovnu upotrebu prepreke su visoka cijena i napajanje
"Već sada 1 do 2 milijarde ljudi svakodnevno nosi naočare. Kao što su svi prešli sa računara na pametne telefone, mislim da će svi koji nose naočare u narednoj deceniji brzo preći na pametne naočare", rekao je Zakerberg u intervjuu.
"Mislim da će naočare postati zaista korisne i da će ih na kraju nositi i mnogi ljudi koji sada ne koriste naočare", dodao je.
U Meti su nove pametne naočare nazvali Orion. Prototipi su već počeli da se testiraju, a u septembru su naočare predstavljene javnosti. Međutim, kompanija još nije objavila datum komercijalne upotrebe. Kako navode mediji koji prate najnoviju tehnologiju, najveće prepreke predstavljaju visoka cijena proizvodnje (a samim tim i nepristupačna cijena za potrošače) i problemi sa napajanjem.